Vanilla Twillight: Rasa bergoyang lah!

Cute & Top Bloggers

Tuesday, June 14, 2011

Rasa bergoyang lah!



Salam semua...
Korang dah dengar berita pagi tadi kan?
Terkejut woo Shiety...

Ape lagi law bukan ..
Gempa Bumi..

Ehsan  Mr google


Dahsyat  betul..
Dari mana Shiety taw nieyh?
Pagi tadi Shiety bukak la berita tv3 tuh...
Sesaja nak tengok tv...

Sampai jer kat berita laporan semasa tuh..
Shiety pun tengok ...
Owh.. Sumatera Utara berlaku gegaran ...
Owh gegaran kat Indonesia tak per lagi tuh..
Tapi gegaran nyh turut dirasai oleh rakyat di Semenanjung Malaysia 
Antara kawasan kat Malaysia yg rasa gegaran tu Melaka, Negeri Sembilan, Perak, Putrajaya dan Selangor..






Gegaran pertama yg berlaku kira2 dlm pkol 8.08 pagi dgn magnitud 5.5 skala Richter ..
 Manakala gegaran yg kedua berlaku pd pkol 11.01 pagi dgn magnitud 5.7 


Dalam gmpa bumi nih .. tak de bangunan runtuh ataw sesiapa tercedera lagi ..
Alhamdulillah lah...

Sumber BERNAMA


Gegaran itu biarpun berlaku di Indonesia ..
Kita jugak kena tempiasnya...
Shiety tengok ramai jer yang duk menunggu kat luar bagunan Putrajaya..
Sebab 9 buah bagunan di Putrajaya terpaksa diperiksa...
Habis semua kerja terbengkalai..
Menunggu hasil pemeriksaan dari pihak bomba & penyelamat..
Risau jugak Shiety..
So berhati-hati lah ye pada mereka yang bekerja di tempat tinggi
 Macam KLCC ,Putrajaya atau kt mane2 bgunan yg tggi 2...
Risau lah bila dah jadi macam ni..

Alhamdulillah la..di tempat Shiety...tak rasa apa-apa..
Bukan di selatan sahaja yang berlaku kat Utara pun pernah kena jugak

tapi ini mengingatkan kepada Shiety mengenai kejadian tsunami dulu..
Kejadian gegaran dan tsunami di pantai timur..


Biarpun gegaran dan tsunami itu berlaku jauh dari tempat Shiety (Daerah Kuala Muda)..


tapi Shiety tetap rasa gegaran tuh di rumah Shiety nie..
Trauma jugak lah...
Bayangkan .. 
Kalau Shiety kat rumah Shiety dah pening-pening..
Macam mana kat tempat yang kena tsunami dan gegaran teruk lagi tuh..
Tentu lebih menakutkan kan...
Nauzubillah ...
Mintak lah di jauhkan ...

Apapun, Shiety berdoa dan berharap.. kejadian macam ni tak berlaku lagi...
Takut jugak bila tengok kejadian gempa bumi ni dah merebak di banyak tempat dan negara..





Thanks for reading ! Do drop some comments!

3 comments:

  1. macam2 je dunia sekarang ne...dunia dah akhir zaman...

    WEB MALAYSIA DIGODAM

    ReplyDelete
  2. nasib bek malaysia luar dari lingkaran gunung berapi dan gempa bumi kan.. alhamdulillah :)

    ReplyDelete

http://www.picgifs.com/avatars/animals/ladybug/avatars-ladybug-802520.gif
Komen-komen lah.. Jangan segan ok.. :)
komen baik saya puji..komen kritik saya terima..
komen kejam saya rejam kamu... wakakaka...